2008 Prága - Berlin - Balti-tenger


Miskolc – Prága – Berlin – Balti tenger – Miskolc

1.nap: Miskolc - Kalinciakovo SK /224 km/
Tavaly augusztus elején jutottam el a Balti tenger partjára, a tíz napból csak 3-4 volt esőmentes, most június elején indultam és az előrejelzések alapján a legfontosabb felszerelés újra az esővédelmi ruházatok lettek. Reggel fél öt körül sötétben és szakadó esőben indultam utamnak, a feleségem szinte könyörgött a későbbi indulásért, de én tudtam, hogy a mai távot csak így tudom teljesíteni.
Mire Szirmabesenyőt elhagytam már kezdett kivilágosodni, de az eső intenzitása csak Kazincbarcika után hagyott alább. Erre szükségem is volt, mert itt a 26 sz. főúton nem lehet bicajozni és a forgalom is elég erős volt.
Hétóra után értem a Bánrévei határátkelőhöz, ahol védelmet kerestem az eső elől és megreggeliztem, és csomagrendezést tartottam. A következő szakasz Rimaszombatig igen ismerős volt már számomra, hiszen gyakran jártunk erre, ha síelni ruccantunk ki.
Itt rákanyarodtam az 50–es főútra igen nagy forgalomban tekertem Ozdany–ig ahol az út átváltott autóúttá, így kénytelen voltam letérni és 5-6 km kerülőt megtenni Losoncig.
Eddig csak dombokat kellett megmásznom, de itt már döntenem kellett a hosszabb és várhatóan lankásabb, vagy a rövidebb és keményebb terep között. Az eddigi tapasztalataim alapján a hosszabbat választottam és azt hiszem jól döntöttem. Egy Trenc nevezetű faluban vettem néhány zsemlét, és falatozni kezdtem egy buszmegálló menedékében, amikor négy roma származású gyerek odajött és magyarul kérdezgetni kezdtek: honnan jövök, hová megyek, mit eszek, stb. Láttam, hogy rákoncentrálnak az otthonról hozott csirkecombomra, hát megosztottam velük a maradékot. Amikor azonban már a táskámban kotorásztak, gyorsan összeszedelőzködtem, annál is inkább mert a szemközti kocsmából kirajzott a rokonság és szlovákul kiabálni kezdtek egymással. A kaját hátrahagyva ugrottam a bicajra és hajtottam, ahogy csak bírtam…
Délutánra az eső elállt és jól haladva jutottam el a kiszemelt kemping településére, Kalinciakovoba. Innen még az útról letérve úttalan utakon 4-5 km–t tekertem, amíg elértem az ifjúsági tábor kinézetű helyre. Szlovák viszonylatban drága díj kifizetése után próbáltam egy nyugodt sarkot találni, ami a több száz középiskolás zaj-kavalkádja miatt nem is volt egyszerű. Találtam egy több éve elhagyatott faházat és melléje állítottam le a sátramat. Elmentem egy talléros tusolásra, amire visszaértem az eső is megérkezett, fogtam a sátrat és beköltöztem a faház teraszára. A kricsmiben egy sört rendelve megnéztem a mérkőzés első félidejét, de annyira fáradt voltam, hogy nyugovóra tértem a teraszon.
                                          dupla  védelem


2.nap : Kalinciakovo–Buchlovice /203 km/
3.30–kor ébresztő, már megint kopogtat az eső! Még szerencse, hogy fedél van a fejem felett, így az összepakolás legalább szárazon történik. A portást tízperces dörömbölés után tudom felébreszteni, majd újabb tíz amíg elmagyarázom neki, hogy már tegnap este lerendeztem a számlát.
Mire Levicére beértem már kivilágosodott, és rákanyarodtam az 51-es országútra. Alig hagytam el a várost, amikor defektet kaptam /felszedtem egy darab drótot/. Lemálházás a csepergő esőben, szerelés bosszúság… Tavaly megúsztam az egész túrát belsőcsere nélkül, most második nap…


                        defekt  az  útszélen                                                                    falu  kettéosztva

Kilenc óra körül értem be Nitrára, NAGY ez a város: négysávos út, forgalom, csapják a vizet… és még kaját is vennem kell! Szerencsére találtam egy Potraviny-t és az aznapi betevővel felpakolva indultam tova. A roham nem sokáig tartott, mert autóútra értem és a betervezett alsórendi útig kb. 4 km–t kellett volna tekerni, amit nem vállaltam be. Így improvizálnom kellett, el is tévedtem, még szerencse, hogy magammal hoztam a PDA–mat és a térképemen nem is jelzett utakon jó nagy kitérővel ugyan, de eljutottam Hlohovec-ig, ahol északra dőltöttem a gépet és a Vág völgyében a folyó bal oldalán viszonylag sík vidéken hasítottam a kilométereket. Néha elállt az eső, olykor rázendített. Szerencsére ezzel az /61 / úttal párhuzamosan autópálya húzódott, ami elcsábította járművek többségét. Az északi szél azonban feltámadt és voltak pillanatok, mikor elgondolkodtam: tolva jobban haladnék! Alig vártam, hogy elérjem Nové Mesto-t, ahol megebédeltem egy buszmegállóban és pihentem egy kicsit, hiszen láttam balra a hegyeket, amiket még meg kell másznom hamarosan. A határállomás ugyan csak 21km–re volt, de húzós emelkedő vitt odáig, felszakadozó felhőzettel. Néhány helyi országútis száguldott el időként mellettem, esélyt sem hagyva egy kis szélárnyékolós tekerésre.
A határvonalat egy falu kellős közepén húzták meg, - a szomszéd már Prágából kapja a nyugdíjat - az útlevelemre senki sem kíváncsi.
Csehország olyan emelkedőkkel fogadott, hogy csak úgy toltam felfelé a bringát! Csodálatos táj terült el körülöttem és jócskán élvezhettem a hosszú felmenet során. Már igen benne voltam a délutánban, amikor megérkeztem Kunovice-be a tervezett szállásomra. A térkép a folyó és a vasút közé rajzolta a sátrat, de a megkérdezett emberkék, benzinkutasok még csak nem is hallottak kempingről, egyvalaki a közeli Uherské Hradiste-be akart elküldeni, talán ott találok sátorhelyet. Mivel még legalább két órám volt sötétedésig, úgy döntöttem haladok tovább a legközelebbi kempinget 20-25 km-re jelzi a térkép /nem mérvadó/.
A kiszemelt országútnak igen autóút szaga volt /kétszer két sáv, elválasztó szalagkorlát, száguldó autótömeg, stb., de táblát nem látva a leállósávban igen jó tempóban utasítottam magam mögé a kilométereket.
Egyórás”száguldás” után betértem egy Buchlovice nevű településre, ahol némi reményt sugalltak a megkérdezettek a  zuhanyzáshoz                                                                                                                                               
A falutól két kilométeres lejtmenetben előre is sajnáltam magam: reggel ide vissza is kell kapaszkodnom. Egy tópartot magyaráztak, de itt csak erdő meg lejtő, lejtő meg erdő, nap már egy szál sem. Végre egy tó majd egy kastélyszerű ház, mely előtt emberek pakolásznak.
Kérdem, kempingplacc megmutatják, közben kiderül, hogy egy kétnapos hegyi terep kerékpárverseny maradékait szedegetik össze épp. Hát ezt lekéstem, még nyerhettem volna is…….tapasztalatot és egy adag izomlázat. Mikor elmondtam mennyit tekertem ma, a srácok elismerően bólogattak, bekukkantottak a csomagtartóba, de kupákat sajna már mind kiosztották a mai nap. Csalódottan a kemping felé vettem az irányt. Egy fogadó melletti réten, a patakparton terült el a kemping, ahol egy német pár lakóautóján kívül csak az én sátram állott. A fogadó már bezárt, az éjjeliőr nem fogadott el pénzt, s mikor elmondtam, hogy reggel négykor elmegyek, csak legyintett és ideadta a tusoló kulcsát. Ekkora már teljesen sötét lett és kegyetlen hideg, miután ködpára lepte el a völgyet. A langyos tusolás után megettem a maradék élelmemet, felvettem minden kézzelfogható száraz ruházatom és szunya.      

3.nap: Buchlovice – Skrdlovice /202 km/
Ha este hideg volt akkor reggel fagyás! Éjszaka többször felkeltem arra, hogy reszketek, még mélyebben bebújtam a hálózsákba,s ez ideig-óráig segített is átvészelni azt a pár órát. Sötétben pakolás, vízvétel, rajt. Az előző esti lejtőzésnek megvolt az ára: félórás toli-toli. Miután feltoltam a szerkezetet a főútra akkor szembesültem azzal, hogy egy gyönyörű, de újabb hegyeket elém görgető részt kell magamévá tennem.
A napocska viszont előbújt végre, és a bicaj tolás is elviselhetőbbé vált, a hágóról már egy barátságosabb, lankásabb vidék tárulkozott elém. A lejtmenet igen fázósra sikerült, mert a sok vizes cuccom miatt a védekezési lehetőségeim behatároltak voltak.
                               hajnali  táj                                                                                 ékszerdoboz  a  napsütésben
Új erőre kaptam a reggeli napsütésben roham azonban nem tartott sokáig, mert egy Nesovice nevű falunál útelterelés akasztott meg, ahol döntenem kellett: a kijelölt 20-25 km-es kerülő, vagy kockáztatok: továbbmegyek és vállalom, hogy átevickélek az útfelújításon, de volt már arra is, hogy egy hidat bontottak le és akkor jöhettem vissza a kiindulópontra. Egyedül száguldottam a lezárt útszakaszon úgy 7-8 km-t, amikor Bucovice városhoz érve derült ki, hogy egy hidat szigetelnek. A cajgámmal ügyesen kerülgetve a szigetelőhomok-kátrányhalmokat, munkagépeket, a csodálkozó tekintetű munkásokat áttörtem, de az igazi nehézség még csak ekkor tornyosult elém: az aszfalt helyett az eső és gépek által keltett sártengeren kellett átrángatnom a kerekek teljes beragadával megáldott kerékpáromat úgy 3-400 méteren keresztül. Félórás sármentesítéses-reggelizős pihenő után újra jó iramban haladtam kellemes terepen, ragyogó napsütésben Slavkov Brna-ig ahol le akartam csapni egy kerülőt, de a városban úgy eltévedtem, mint az elő van írva: félóra kóválygás ráadásul a végén egy akkora emelkedővel, hogy a kamionok éppen csak elvánszorogtak mellettem. D1 autópályánál aszfaltozás és eltévedés GPS segítség.
Újra hegyes-dombos terep következett vacak útminőséggel, gyönyörű hegyi falvakkal és sok-sok szenvedéssel. Kezdtem unni a sok hegyet!
                        benzinkúti  csendélet                                                                     csoda  a  hegyekben 
Kunstátnál rádűltem a 150-es főútra és elég sokáig gyűrtem az emelkedőket, szakítottam a lejtőin. Zdár nad Sázavou-nál északra fordulván már igen keresgéltem a campinget, találtam ugyan egyet, de úgy gondoltam elmegyek még a következőig. Bár ne tettem volna! Skrdlovice nevű falu mellett alig találtam meg a helyet, de mikor megtaláltam abban sem volt köszönet! Tópart bokáig érő vízzel! Erőm és időm sem volt már továbbmenni, így ott ragadtam. A recepciós büfében éppen a Román-Francia meccs zajlott, é a papírok elintézése után letelepedtem egy hobó alak mellé és beszélgetni kezdtünk a meccsről. Majd elindultam szigetet felfedezni, nem sok sikerrel. Ekkor odajött hozzám az alkalmi ismerősöm, és felajánlotta a sátrát! Először nem értettem a dolgot, de kiderült, hogy ő a két kisfiával egy lakókocsiban lakik, és van egy hatszemélyes sátoruk felállítva, hogy a gyerekek játszani tudjanak. Szívesen elfogadtam az ajánlatot és beköltöztem bicajostul a”kastélyba” /Az eddigi kutyaólamhoz képest/. Már sokkal szebb lett a tó is, és tusolás után megnéztük a Holland-Olasz meccset egy korsó sör kíséretében. Jó volt úgy lefeküdni, hogy nem fáztam, száraz volt a ruhám, és kényelmesen elfértem.              
                         tóparti  alkonyat                                                                      a  kölcsön  sátorkastély

4.nap: Skrdlovice-Prága /167 km/
Szokásos ébresztő gyors szedelőzködés, hiszen sátorpakolással beljebb voltam, köd, hideg, mire kiértem a főútra már nem is fáztam, és csak az járt az eszemben, hogy este Prága és holnap pihenő!
Dimbes-dombos jó minőségű utakon hatoltam a célom felé ragyogó napsütésben. Chotébor nevű városkában megpihentem egy reggeli idejére a pakkomat a virágárusra bízva a bevásárlás idejére.
Eztán mellékútvonalakon haladva értem be Golcuv Jenikovba ahonnan egy igen forgalmas főúton Cáslavba kötöttem ki. Itt úgy eltévedtem, hogy útvonaltervemet módosítani kellett/plusz 10-15 km/. A nyugati irány jó volt így kis falvakon keresztül hagytam magam mögött a kilométereket. Közben kitérőt tettem Polánka nevű településre, ami mellett Kosice található! A 2-es főút felé közeledve izgultam egy kissé, hiszen ha tiltott a kerékpár-közlekedés rajta akkor igencsak cikk-cakkosan kerülgethetem ezen utat, mely egyenesen Prágába vezet. El is állt a lélegzetem, amikor már messziről kiszúrtam a behajtani tilos háromra osztott táblát! Nálunk ugyanis ez traktor-szekér-bicaj trió általában! Mázlim volt a harmadik kézikocsit ábrázolt! Örömöm nem tartott sokáig, mert annyi kamion tartott ezen úton a főváros felé…
Ezen a 45 km távolágon többször is megálltam pihenni:
             eperevés  a  kamionosparkolóban                                                                       hajrá  Spanyolok!
Délután négy óra körül értem be Prága elővárosába ahol megkerestem a Sokol nevű kempinget.
Nevéhez hűen igen”sokkoló” volt az ár amivel fogadtak! Elgondolkodtam, hogy van még időm továbbmenni egy másikba, hiszen két évvel ezelőtt a belvároshoz közeli Trója részen kempingeztünk hasonló áron, de családostul! Fáradt is voltam és csalogatott a medence élénk kék vize így alkudozásba kezdtem. Az eredeti 800 korona/2 napos árat sikerült ötszázra lealkudnom azon az áron, hogy nem kaptam 50 m²-es parcellát, csak egy kis sarkot a kanyarban, de kit érdekelt, amikor úgyis csak aludni használom a helyet. Az úszás úgy felfrissített, hogy eldöntöttem: még ma este bemegyek a központba megnézni egy meccset. Annál is inkább, mert a kemping tele volt holland nyugdíjassal, akik a lakóautóik előtt üldögéltek és Tv-t nem láttam sehol az étteremben pedig a bejárati ajtó mellett volt a készülék.
Koszos ruhaneműket kimostam, sátorállítás, majd felpattantam a hihetetlenül könnyű bicóra. A recepción találtam egy Prágás kerékpárút hálózat térképet, mely szerint számozott utak vannak az égtáj és városrészek minden irányában, irigylésre méltó! A kempingtől is tart egy a belvárosba, elindultam rajta, de néhány sarokkal odébb az addig egyértelmű táblák most összezavartak merre is????
Azt viszont tudtam, hogy az eddig használt kettes út bevisz a központba így ennél maradtam.
Tizenhat kilométert tekerve értem be a Vencel tér környékére innen már ismerős volt a város.
Vettem kaját, sört majd letelepedtem egy 8x4 méteres kivetítő elé a kőre és megnéztem az Orosz-Spanyol első félidejét. A szünetben különböző játékokon cseh válogatott színeibe öltöztetett ajándékokat lehetett nyerni, ügyes voltam lett hát kék-fehér kereplőm, tollam, csattogtatóm, jó lesz az otthoniaknak!
A második félidőre elromlott a kivetítő, így átpártoltam a Staroméstké térre ahol megnéztem a folytatást.
Két évvel ezelőtt a világbajnokság néhány meccsét láttuk itt, és nagy élményt éltünk át /a döntő elején a Franciáknak drukkoltunk, de a környezetünkben egyre több Olasz tűnt fel, így „átpártoltunk”.
Már sötétedett mire vége lett a mérkőzésnek, fellámpáztam magam és usgyi haza.
A campingben a kertész kinnfelejtette a hosszabbítóját a sátram közelében már volt is mobil és PDA töltési lehetőségem. Korai lefekvés, nyugalom, holnap addig alszom ameddig ……..a füldugómat ki nem veszem.


5.nap: Prága /kb 50 km/
Hát mégsem addig aludtam ugyanis a campingmindenes a kábelkövetés során ráakadt a sátramban kölcsönvett őrzött eszközére és ennek örömére a sátram mellett kezdte vágni a füvet hajnal kilenckor!
Ragyogó idő köszönt rám, előző túráim tapasztalataiból kiindulva feltérképeztem a másnapi kivezető útvonalamat és kitekertem egészen a városhatárig, majd innen be a központba. Először felmentem a Hrad-ba körüljártam minden nem-fizetős helyet, majd a Vlatva partján elfogyasztottam szerény ebédemet.
A Károly hídon végignéztem az összes árus portékáját, megérintettem a szerencsehozó domborművet, hallgattam a kíntornást és a dixilandzenekart, majd eddig még nem látott városrészeket jártam be. A kerékpárnak egyik előnye a városlátogatások alkalmával élvezhető: gyors, dugómentes, problémamentes parkolás, könnyen megközelíthetőek a célpontok, tiszta, egészséges, stb.…………….
Szeretem ezt a várost, az öreg városközpontban sok sétálóutca, kevés autó, élhető terek, zöld parkok,
rengeteg látnivaló és kedves emberek.
                            Károly – híd   idill                                                                     Meccs  előtti  koncert
Este természetesen csemege futballmérkőzés: Csehország-Portugália. Az ütközet előtt egy órával már egy diót nem lehetett leejteni a főtéren. Rengeteg hazai és néhány tucatnyi portugál szurkoló mellett sok turista tolongott a placcon. Nagyszerű mérkőzésen maradt alul a cseh gárda, nemzeti gyász borult a városra. Iszkiri vissza a Sokol–ba amit időközben az angolok elfoglaltak középiskolásoknak bőrébe bújva.
A sikeres ostrom örömére nagy bulit csaptak, a holland idősek morogva hódoltak be. Én füldugóval felfegyverkezve vettem fel a kesztyűt „ellenük” és 11-kor már aludtam, holnap kemény napom lesz……..

6. nap : Prága-Tagebau See (Altgöbern) /216 km/
Még koromsötétben rámoltam össze és indultam el, és most kamatoztam a tegnapi bejárásom gyümölcsét, hiszen minden probléma nélkül, gyorsan átvágtam a városon és a felkelő nap már a dombokon ért.
Mint ahogy Szlovákiában rengeteg cseresznyét, almát kínáltak az útmenti gyümölcsfák itt főleg meggy és éretlen körte, alma volt a repertoár. Alaposan ki is használtam a helyzetet. Viszonylag sík területen vitt az utam borongós időjárással kisérve. Neratovice után elég erős forgalomban értem el Mélniket ahol elmaradt ugyan az autótömeg, de megjöttek a hegyek és az eső. A kedvezőtlen időjárást bőven kárpótolta a csodálatos táj, elérkeztem a Kokorinsko nemzeti parkba.
                    a  természet  csodái                                                                      látod  az  emelkedő  elejét?
A gépjárműforgalom szinte nullával volt egyenlő, kanyargós hegyi-erdős utak csend, nyugalom szuper…….
Egyszer minden jónak vége szakad ugyan, de így…….Az erdőből kiérve egy 8-10 km-es húzós emelkedő várt. Toltam is a bicót vagy félórán keresztül! Novy Bor–ban az igazság a bolt legalábbis.
Kaja után belevetettem magam a hegyekbe! A tekerés–tolás aránya nagyjából megegyezett, no nem dicsekvésképpen írom ezt le, de az igazság ……………… Bor-ban volt. Rumburkban elköltöttem az utolsó koronámat,és fájó búcsút vettem a csehektől. Jirikov és Ebersbach valaha egy település lehetett, hiszen a kereszteződés egyik oldala cseh a másik már német.
                           cseh-német  határ                                                             ez  már  Németország   ……kerékpárút

Egypárszor már jártam bicajjal Németországban és mindig szívesen tekerek itt, hiszen sok a jó minőségű kerékpárút – még a mellékutak mentén is - a falvakban jól láthatóan leválasztott sáv, illetve külön úttest található. A gépkocsivezetők általában udvariasak, kellő oldaltávolságot tartanak, és ha úgy ítélik meg mögötted araszolnak mindaddig, amíg biztonsággal előzhetnek.
Bautzen után újra esik az eső sőt feltámadt a szél is és ami nem hátszél az csak gátolja szegény kerekest.
A következő város Hoyeswerda egy tipikus NDK–s település: lerobbant négy és tízemeletes panelházak tömkelege,melyek egy része láthatóan nem lakott, lepusztult játszóterek, 10-15 éves” nyugati „autók,
elkeseredett emberek /esett az eső/. Gyors bevásárlás után odébbálltam. Már kezdett besötétedni, és a tervezett campinghez kitérőt kellett volna tennem. Mivel az eső intenzitása nem csökkent, úgy döntöttem, hogy célirányosan továbbmegyek, majdcsak alszom valahol hisz szakadó esőben a kempingben is ázok.
                           buszmegálló  mint  menedékhely                                                  szálláshely  a  vadászlesen
Néhány kilométerrel arrébb egy nagy tó mellett haladtam és fél szemmel a partot kutattam megfelelő szállás után. Egy erdei útra kanyarodva tekertem a tó felé amikor feltűnt a megoldás egy vadászles formájában. Korábbi túráim alkalmával is igénybevettem ezt a szállásformát, mivel volt teteje és nem áztam, az állatoktól védve voltam, ha nem álltam fel, akkor nem volt belátható. A csomagjaimat felhurcoltam, a bicót elrejtve egy fához kötöttem. Fent volt egy 150x120 cm-es helyem, ahol keresztben elfértem, a feljáratot elbarikádoztam a polifonnal, mert erősen fújt a szél és ott bevert az eső.
Némi  száraz  ruhaneműt  még  sikerült  elővarázsolnom   és  átvedlettem.  Bevált  szokásom, hogy  este  már  úgy  öltözködöm  át, hogy  reggel  a  hideg  miatt  már  ne  kelljen  átöltözködni  indulás  előtt.
Az  olajoshal  és  a  puding  után  alvás.  Éjszaka  többször  felébredtem  különböző  állathangokra /  vijjogás, bőgés, rikácsolás, de  teljes  biztonságban  érezve  magam  újra  álomba  merültem.


7.nap    Tagebau   - tó - Berlin /137 km/
A  telefonom   fél  négykor  itt  is  ébresztett, és  csalódva  érzékeltem, hogy  továbbra  is  esik  az  eső.
Gyorsan  összeszedelőzködtem,  majd  esőcuccal  elindultam  vissza  az  országútra.  Két  edzőcipőt  hoztam, de  a  tartalékot    még  nem  akartam  felhasználni, hisz  pillanatok  alatt  átázott  volna  ez  is, így  tocsogtam  a  tegnapiban.  Hideg, sötét  volt, de  az  lebegett  a  szemem  előtt, hogy  délután   már  Berlinben  leszek!
Egyébként  sík  terepen, szép  tájakon, jó  minőségű  utakon  tekertem  és  élveztem  volna   egy  szép  napsütéses  napon, de  nekem  csak  az  erő  szél  és  eső  volt  a  kísérőm  ezen  a  napon.   Az  ilyen  időben  a  buszmegállók    adnak  némi  védelmet  ha  valami  műszaki, vagy  egyéb  problémám  van, vagy  csak  enni  szeretnék.
A  hátsó  táskák  védelme  is  gondot  okoz, hiszen  a  fóliát  a  menetszél  rángatja, elhúzza  és  már  vizes  is  a  benne  lévő  portéka, ezért  belül  külön  neylonszatyrokba  bugyolálom  a  dolgaimat.  A  kilométerórámat  ugyan  fóliázgatom, de  egyszer  vizet  kapott  és  már  le  is  nullázódott  minden  rajta.  A  fényképezés  sem  egyszerű, hiszen  könnyen  beázhat  a  gép  ha  előveszem.  A  térképeket  is  el  kell  rejtenem  - és  mivel  gyakran  kell  kontrollálnom  az  útvonalat -  igen  nehézkes  úgy  elővenni  hogy  ne  ázzon  el.
Az  öltözködés  is  igen   sok  problémát  okozhat  2-3  napos  esőzés  idején. Be  lehet  öltözni  vízhatlan  alsó-felső  öltözékbe,  a  lábfejedet  és  a  fejedet  is  védheted, de  a  szellőzéshiány   miatt  rövid  időn  belül  beleizzadsz  és
ugyanúgy  vizes  lesz    a  ruházatod  mintha  nem  lenne  esőkabátod.   Én  jobban  kedvelem  a  poncsószerű  esőkabátot, melyet  ráhúzok  a  kormányra  és  így  egy  sátrat  képezek. Igaz, hogy  alulról  kapom  az  áldást, de  így  jobban  levegőzik  a  testem.  Arra  viszont  vigyázni  kell, hogy  ne  hűljön  ki  a  szervezet, állandó  mozgás  szükségeltetik, vagy  száraz  ruha  átvétele, máskülönben  megfázás  a  vége  és  ez  a  túra  végét  is  jelentheti.
„  belülrőlázás „  öltözéke                                                                   Poncsó  sátoröltözék
Visszatérve  az  útra  valamelyik  busstation – ba sikerült    ottfelejtenem  az  egyik  kesztyűmet  így  az  utam  hátralevő  részét  egy  kesztyűben  kellett  véghezvinnem.  Nagy  veszteség  volt, szerettem  ezt  a  zselés, erősített  tenyeres  cumót   ami  megkönnyítette  az  egész  napos  kormányszorongatást.
Berlin  elővárosába  érve  még  egy  veszteséget  el  kellett  könyvelnem :  elvesztettem  a  fénymásolt  térképet ami  elvezetett  volna    Berlin  egyetlen  keleti  részén  feltüntetett  kempingjéhez.  Így  csupán  emlékezetből  közelítettem  meg  a  környéket.  Ezelőtt  25  évvel  már  többször  is  megfordultam  ebben  a  kempingben, ami  egy  tó  partján  fekszik  Schmöckwitz  nevű  városrészben.  Némi  kérdezősködéssel  kiegészítve  délután  négy  körül  be  is  vettem  a  recepciót.
                 megérkezés  a  fővárosba                                                          kempinges  lápostáj
Megalkudtunk  a  szállásdíjon,8/eur/nap igaz, hogy  ez  a  kedvezmény  azzal  járt, hogy  a  hátsó”  lápos „  részen    
-     senkitől  sem  zavartatva – állítottam  fel  a  táborom, de  a  mosóhelyiség  kettő  méterre  volt, és  a  vizes  ruháimmal  terítettem  be  a  helyiséget.  Végre  egy  forró  pénzérmés tusolás, majd  kézzel  kimostam  néhány  nélkülözhetetlen  ancugot.  Mivel  az  eső  csepergéssé  fonnyadt, felpattantam  nyergemre  és  némi  elemózsia  után  eredtem. Idejövet    nem   messze   láttam  egy  Lidl – t, megostromoltam  néhány  euróval, és  bőséges  zsákmánnyal  tértem  vissza  tanyámhoz.   A  kemping  csehója  előtt  álldogálva  megnéztem  az  Olasz  - Román, majd  a  fantasztikus  játékot  produkáló  Holland  csapat  győzelmét  a  Franciák  felett.  Közben  fejedelmi  vacsorámat  / kolbász, joghurt, banán / elfogyasztottam  és  mindezt  leöblítettem  némi  deutsche  birrel.
A  hálózsákom   napközben   kapott  némi  nedvességet   így  a  mosóban  éjszakázott, miközben  én  minden  szárazan  maradt  ruházatom  igénybevételével  dideregtem  át  az  éjszakát.

8.nap:  Berlin /80 km/
Napfényes  reggelre  ébredtem, gyors  induláspózt  vettem  fel, és  szokásomhoz  híven  a  holnapi  nagyvárostelhagyó  akciómat  térképezve  fel  kihajtottam  az  előváros  Altlandsbergig, s  onnan  betekertem  a  központba.   A  nyolcvanas  évek  elején   6-7  alkalommal  jártam  itt   mindig  más  társasággal, és  az  Alexander Platz  volt  a” törzshelyünk”  ahonnan  kiindulva  jártuk  be  a  várost.  A  tér  alapjában  nem  változott  sokat  azóta – világóra, szökőkút, Tv  - torony  stb. -  csupán  a  körítés  lett  sokkal  elegánsabb.  Az  U – Bahn  állomás  mellett  parkolnak  a  kollégák  a  városi  riksák   egy  utasnak  kényelmes, de  kettőnek  elég  szűkös  városlátogató  túrákat  ajánlva  nem  kevés  pénzért.

                                                     Amerikai  megszállók  a  Brandenburg  kapunál                                         háromszemélyes  luxusriksa

A  Reischtag  és  egyéb  múzeumok  és  látványosságok   külső  megtekintése  után  átverekedtem  magam  a  Brandenburg  kapun.   Ismerős  zaj  ütötte  meg  a  fülemet  a Jun 17  strassere  érve :  Harley Davidsonok  tömkelege  tartott  éppen  felvonulást, legalább  két  kilométeres    kígyót  alkotva.  Igen  látványos  és  érdekes  járgányokat  felvonultató  menet  volt, fura  fazonokkal   és szívet  megdobogtató  motorhangokkal.
Este  jó  meccs  ígérkezett,  kérdezősködtem   nyilvános  kivetítő    után  így  jutottam  el  a  Haupbahnhoff  -hoz, ahol  igencsak  meglepődtem, mert  az  eddig  parkolónak  használt  hatalmas  teret  beterítették  20-25 cm  tengeri  homokkal.  Felépítettek  egy  kisebb  stadiont   többezres  lelátókkal, további  négy  pályát, több  oázist  pálmafákkal, napozószékekkel,  koktélbárakkal  igazi  karibihangulatot  teremtve  a  Strandröplabda  Világkupának!   Amilyen  mázlim  volt,  éppen  ma  délután  rendezték  az  elő  - és  döntőket.  Kissé  félve  közelítettem  meg  a  bejáratnál  őrködő  ruhásszekrényeket, gondolva  a  számomra  elérhetetlen  belépőárakra,
de  odaérve  határozottan  átvágtam  közöttük, és  megnyugodva  nyugtáztam, hogy  mindez  ingyenes!
Először  egy  női  brazil – holland  elődöntőt, majd  egy  francia  - amerikai  férfi  elődöntőt  láthattam  fantasztikus  játékkal.   Eztán  egy  félórás  szünet  következett, ami  alatt   a  környező  sátrakban  ajándékokat  lehetett  nyerni  ügyességi  feladatokkal,  kosárradobással, kapurarugásokkal.  Néhányra  benevezve  gazdagabb  lettem  egy  kendővel, tollal, sapkával.  Majdnem  ráfizettem  erre  a  kiruccanásra, ugyanis  közben  a  döntőkre  telítődött  a  stadion  és  nem  engedtek  be!  Egy  hátsó  bejáraton   sikerült  belógnom  ugyan, de  szabad  ülőhely  már  nem  lévén  a  lépcsőre  ültem  le. Miután  többen  áttapostak  rajtam  odébbálltam  és  szerencsémre  találtam  egy  szabad  széket. Vérpezsdítő  zene, tomboló  közönség, nagyszerű  játék  ……  soha  nem  éltem  át  hasonlót  sportszurkolói  pályafutásom  alatt.  A  női  döntőben  az  amerikaiak  legyőzték  a  brazilokat, a  férfiaknál  a  spanyolok  szoros  mérkőzésen  verték  az  amerikaiakat.  A sok  örömre  egy  kis  üröm,
amíg  szórakoztam  a  bicómról  lelopták  a  zselés  üléshuzatomat, így  a  hátralevő  utat  egy  kikukázott  szivacs-szigetelőszalag  variáción  lovagolva  tettem  meg.

                                hajrá  lányok!                                                                              na…és  spanyolok!

Alighogy  vége  lett  a  döntőnek, kezdődött  a  svéd –spanyol  meccs, átloholtam  a  parkhoz  amit  közben  bezártak  és  csak  10 eurós  belépővel  lehetett  a  kivetítő  közelébe  jutni. Bosszankodtam  egy  kicsit  majd  nyeregbepattanva  meg  sem  álltam  az  első  tvaparátig.  Egy  kínai  kajálda   teraszán  találtam  rá  és  az  útszélen  a  kerékpárra  támaszkodva  tekintettem  meg  az  első  félidőt a  végére  eléggé  elgémberedve. A  szünetben  kényelmesebb  hely  után  akadtam  rá  a  képen  is  látható”  utcára „  ahol  egy  spanyol   asztaltársasághoz  kéredzkedve   szurkoltuk  végig  a  meccset.  Mázlija  volt  a  spanyoloknak  és  nekem  is :  ők  az  utolsó  percek  egyikén  lőtték  a  győztes  gólt, én  meg  ennek  örömére  kaptam  egy  pohár  finom  vörösbort.
Már  kezdett   cseperegni  az  eső  amikor  elindultam  vissza  a  kempingbe, ami  egy  jó  harmincas / km /  és  mire  beértem  már  le  is  tusoltam.  Az  esti  meccs  már  elkezdődött, az  eső  elől  behúzódtam  a  csehó  egyik  sarkába, de  a  büfés  kiszúrt.  Én  udvarias  mosollyal  elhárítottam  az  ivászatra  invitáló  kérdését,  elég  fura  ábrázattal  pénzesebb  kuncsaftok  után  nézett.  Szünetben  másodszor  is  letusoltam, s  mivel    semmi  kedvem  nem  mutatkozott  a  vizes  sátorban  kuporogni,  pofátlanul  visszasomfordáltam   a  kricsmibe.  A  görög – orosz  mérkőzés  teljes  érdektelenségbe  fulladt  és  az  utolsó  fizetős  vendég  távozása  után  én  is  kimenekültem.
Még  reggel  a  recepción  érdeklődésemre   elmondták, hogy  éjszakára  bezárják  a  kapukat  éjfélkor  és  csak  hétkor  nyitják  ki. Mivel  „ kiskapu „  lehetőséget  nem  tudtak  felajánlani, így  kénytelen  voltam   alternatívákat  felkutatni.   Nekem  négykor  ki  kell  jutnom, és  ezért  tettem  is  néhány  lépést.  A  mosókonyhában  megágyazva  hajtottam  fejem  álomra, úgy   hogy  a  sátor  ott  száradt  mellettem.

9.nap   Berlin – Swinoujscie /272 km/
Reggel  már  nem  esett, gyorsan  összerámoltam  és  usgyi.  Jó  hasznát  vettem  a  tegnap  este  elhelyezett  gyufaszálnak  a  tóra  néző  kiskapu  zárszerkezetében, már  nem  is  volt  akadálya  a korai  indulásnak.
A  tegnap  bejárt  útnak  jó  hasznát  vettem  újfenn, hiszen  gyorsan  kitaláltam   a  fővárosból.
Az  egynapos  pihenő  megtette  a  hatását, óriási  energiával  vetettem  magam  az  útra, segített  ebben  a  kellemes  idő, a  jó  minőségű  utak  és  a  viszonylag  enyhe  forgalom. Eberswalde  után  a  kettes  főúton  sok  autóval  találkoztam, de  ez  csak  25 km –en  keresztül  tartott. Szép  vidéken  haladtam, rendezett  porták, gondozott  települések  között.  Eredetileg  egy  beltenger  partján  Ueckermünde  környékén   akartam  éjszakázni,  de  oly  jól  haladtam, hogy  koradélután  már  túl  voltam  a  kétszázon  és  ma  már  láthatom  a  tengert  ha  belehúzok.  A  térképet  nézegetve  le  akartam  vágni  egy  30 km es  kerülőt, ugyanis  egy  Karminer  Brücke  nevű  helyre  joggal  gondoltam  azt, hogy  egy  hídról  van  szó.  Egy  útmenti   büfében  megerősítést  is  kaptam  e felől.  Rosenhagen  nevű  falu  után  azonban  elfogyott  az  aszfalt, és  egy  földútra  irányított   egy  helybéli  nénike,  majd  úgy  eltévedtem  mint  ahogy  elő  van  írva :  göröngyös  földutakon  kóvályogtam  mindaddig  amíg  egy  belga-holland  pár  útba  nem  igazított. Oly  sok  időt  és  felesleges  kilométert  tekertem  amíg  elérkeztem    a  brückéhez, hogy  kényelmesen  körbeértem  volna  a  tervezett  útvonalon.  A  hídhoz  érve  meglepetve  tapasztaltam, hogy  vagy  lebontották  azt, vagy  a  pillérek  megépítése  után  abbamaradt  a  híd.
Kompjáratok  ingáztak  a  széles  folyón, a  legközelebbi  másfél  óra  múlva  indult  volna. Kissé  elkeseredtem, hiszen  így  nem  érhettem  volna  el  a  tengert  ma.  Egy  sülthalas   büfé  mellett  három  kerékpáros  falatozott, érdeklődésemre  elmondták, hogy  ők  béreltek  egy  csónakost  aki  tíz  perc  múlva  átviszi  őket  a  túlpartra. Megkerestem  a   ladikost  és  hosszas  rábeszélés  és  alkudozás  után  hajlandó  volt  átvinni  kemény  15  EURÓ- ért.  A  csónakban  beszélgettem  a  svéd  üzletemberekkel, akik  egy  körtúrát  tettek  a  környéken.  Kissé  szégyenkezve  állítottam   a  márkás  bicajaik, rendezett  felszereléseik  mellé   a  névtelen  járgányom  a  szigetelőszalagos   ülésszivaccsal, a  lógó, szakadt  táskáimmal.
     
                                                                                                      
                    a”híd „ és  a  nyeregszivacs                                                a  szigorú  és  drága  kapitány                                                     
A  túlparton  eleredt  az  eső, ők  behúzódtak  egy  étterembe, én  beöltözve  utamra  indultam. Sietnem  kellet, hiszen a  határig  még  40km  hátravolt.  Másfélórás  esőmenet  után  érkeztem  a  határra,  Swinoujscie – ben  már  csak  szemerkélt  az  eső. Elég  nagy  ez  a  lengyel  kikötőváros, a  térkép  szerint  egy  folyó  szeli  ketté.
Eredetileg  úgy  terveztem, hogy  csak  másnap  délbe érek  ide  és  este  21.22- kor    szállok  vonatra, így  körülnézek  a  városban  és  fürdök  egyet  a  tengerben, de   itt  a  városban  rájöttem, hogy  a  közelben  csak  kikötők  és  mólók  vannak, hideg  van  és  nyerhetek  egy  egész  napot  azzal, hogy  most  vasutazok.
Közben  kérdezősködve  kerestem  a  pályaudvart, meg  is  találtam, de  kiderült, hogy  az  csak  a  nyugatra  induló  - érkező  vonatok  megállója.  Majd  az  is  kiderült, hogy  híd  az  nincs, hanem  kompok  szállítják  az  embereket  és  a  járműveket  a  két  part  között.   Az  utolsó  pillanatban  hajtottam  fel  egy  induló kompra, és  meglepetésemre  teljesen  ingyen  hajókáznak  itt  az  utasok.
                 német - lengyel  határ                                                             kompról  a  kikötő
Hát  ennyi  maradt  az  idén  a  Balti – tengerből………..   A  túloldalon  szerencsémre  rögtön  a  pályaudvarba  botlottam  bele.  Örültem, hogy  még  egy  félórám  maradt  is  az  indulásig, a  pénztárhozérve   azonban  dobtam  egy  hátast :  ma  nincs  ilyen  járat, ugyanis  csak  holnaptól  / Jun 16 / van  nyári  menetrend!
Még  jó, hogy  hónapokig  nézegettem  az  interneten!  Viszont  ha  félpercen  belül  veszek  jegyet   akkor   elérek  egy  vonatot  ami  Szczecinbe  megy  és  onnan  van  csatlakozás  tovább.   Egy  árva  zlotym  sem  volt, így  bankkártyával  próbálkoztam - sikerrel - megvenni  a  jegyeket  Krakkóig.   Oly  rendes  volt  a  pénztárosnő, hogy  még  vissza  is  tartotta  a  vonatot  amíg  lecipeltem  a  járgányom  az  aluljáróba,   majd  fel  és  felerőltettem   a  vagonba.  A  kalauz  azonban  másképp  gondolta – ha  már  várni  kellett  rám -  és  elzavart  a  szerelvény  másik  végében  található  kerékpárszállítóba.  Hű  ez  kemény  volt!  Miután  otthonosan  berendezkedtem, vizes  ruháimat  lecseréltem   akkor  az  elemózsiás  szütyőből  összekapargattam  némi   otthonról  hozott  pogácsamorzsát  és  egy  negyed  táblacsokit   élvezettel  behabzsoltam.   Nemsokára  egy  lengyel  50-es   montis   kapaszkodott  fel  és  a  kulacsából  kikönyörögtem    néhány  korty  vizet.
Szczecinben  volt  egy félórám  az  indulásig, és  kerestem  a  környéken  egy  üzletet  ahol  kártyával  fizethettem.
Jó  pár  finomsággal  felszerelve  értem  vissza  a  pályaudvarra  épp  időben  mert  beért  a  vonatom.  Nem  volt  szállítóvagon  így  az  utolsó  vagon  végébe  helyeztem  a  bicajt, és  a  wc  elé  telepedve  fogyasztottam  el  a  vacsorámat.   Itt  már  nem  volt  szerencsém :  ezen  a  járaton  utazott  mindenki  aki  erről  a  környékről     vasárnap  éjszaka   vonatozott   fel   Varsóba  dolgozni  vagy  tanulni  hétfő  reggeli  kezdésre. Alvásról  szó  sem  lehetett, de  még  pihenésről  sem, hisz  ha  beértünk  egy  állomásra  feszültem  figyeltem, melyik  oldalt  van  a  peron, és  a  másik  oldalra  helyezni  a  cuccaimat. Arról  már  nem  is  beszélve, hogy  mindenki  rajtam  keresztüllépkedve  közelítette  meg  a  mellékhelyiséget.  A  mai  teljesítményem  272 km!

10.nap  Krakkó -  Wyzné  (Pieniny  Nemzeti  Park) /135 km/
Valamivel  éjfél  után   érkeztem  meg  második  átszállási  pontra  Poznanba.  Másfél  óra  várakozási  időt  a  váróteremben  bóbiskolva  töltöttem,  a  mobilom  zörejére  felriadva.  Abban  bizakodtam, hogy  ezen  a  járaton  már  nem  lesz  olyan  tömeg  és  végre  pihenhetek  egy  kicsit.  Ez  a  várakozásom  be  is  jött  hiszen  egy  vagon  eleje  kerékpárszállításhoz  le  volt  választva, így  egyeduralkodóvá  váltam   e  helyen. Igaz, hogy  a „kabinomon’  keresztül-kasul  járkáltak  mindenféle  alakok  az  éjszakában, de  legalább  sötét  volt  és  a  bicajom  mellett  maradhattam.  A  polifoamt  leterítve  a  csomagoknak  támaszkodva  szunyókáltam  át  a  kétórányi  utat.
A  következő  átszállóállomás  Wroclaw  városába  érkezve  már  kezdett  pirkadni.   Kétórás  bóbiskolás  után  érkezett  be  a  vonatom  és  kerékpárvagon  híján  a  legvégére  kapaszkodtam  fel.  Szerencsém  volt, mert  az utolsó  kabinban  volt  két  szabad  ülőhely, így  gyorsan  berámoltam  a  táskáimat. A  cajglit  odaláncoltam  a  fogantyúhoz  és  végre  kényelmesen  elhelyezkedve  tudtam  aludni  a  füldugóm  közreműködésével. 
Olykor  felriadva  kibóklásztam  a  járművemhez, és a  meglétét   nyugtázva  tovább  aludtam.  Tizenegy  óra  körül  érkeztem  meg  Krakkóba  mely   ragyogó  napsütéssel  fogadott.   Régen  már  jártam  e  szép  városban, de  most  körbejárva  a  központi  részt  teljesen  lenyűgözött. Talán  kedvenc  városomhoz Prágához  hasonlíthatnám  középkori  épületeivel, macskaköves  sétálóutcáival, rendezett  tereivel.  Nagyon  élhetővé  teszi  a  sok  park, 
hatalmas zöld  sétányok  a  folyóparton.                                                                                                                                        
Tavalyi  tapasztalataim  alapján tudtam, hogy  igen  kemény  terep  vár  rám  sok-sok  hágóval  megtűzdelve, ezért  nem  időzhettem  tovább  e  remek  helyen.                                                                                               
A  várost  elhagyva  erős  forgalommal  megáldott   főúton  haladtam, ráadásul  több  helyen   útépítések  akadályozták  a  haladást.  A  3-4  kilométeres  emelkedők  hamar  kivették  az  amúgy  sem  duzzadó  energiámat, így  elég  sokat  talpaltam  felfelé. Egy  idő  után  az   autóút  elvitte  ugyan  az  autótömeget, de  a  hágók  még  mindig  magasra  tették  a  székhelyüket.  A  vízkészletem  elfogyott,  és  az  a  néhány   ház  teljesen  néptelennek  tűnt  az  útmentén. 
Egy   parkolóban  füstölt  sajtot  és  mézet  árult  néhány  fiatal, le  is  dűtöttem  a  gépem. Vásároltam  néhány  finom  sajtlepényt, és  a majdnem  teli  ásványvizükre  is  rálicitáltam.  El  nem  adták  ugyan, de  teletölthettem  mindkét  kulacsom  és még  maradt  is  nekik  vagy  két  korty.  Ekkorra  teljesen  lehűlt  a  levegő  és  az  eső  is  szemerkélni  kezdett.  Nowy  Targ  után  elhagytam  a  Zakopánéba  vezető  főútvonalat  és  kissé  lankásabb  vidéken  kerekezhettem a  Dunajec  völgyében.  Maradék  Zlotymat  egy  boltban  hagytam  némi  elemózsia  fejében.   Már  kezdett  esteledni  mikor  megmásztam  a  Pieniny  hegység  vonulatát  és  megpillantottam  a Niednicai  víztározó  üde  kékségét.Két  évvel  ezelőtt  a  itt  töltöttünk  el  egy  hetet  a  családdal.  Hideg  és  esős  időjárást  fogtunk  ki  azon  a  nyáron, de  a  környék  varázsa  még  ma  is  bennem él.  A  Dunajec  folyó  méltán  híres  tutajosai  életreszóló  élményt  nyújtottak  számunkra, párosulva  Zakopáne  és  a  nemzeti  park  lenyűgöző  szépségeivel.
Most  ezekből  leginkább  a  hideg  és  az  eső  tornyosult  előttem  egy  nagy  adag  fáradsággal  spékelve.
                         Dunajec  látkép                                                                         recepciós  szálláshelyem

 Óvatosan  lecsúszkáltam  a  hegyről, majd  úgy  döntöttem  a  lengyel  oldalon  maradok, ismerek  egy  olcsó  kempinget  a  folyóparton.  Az  eső  elijesztette  a   tutajozókat  a  vidékről  is  teljesen  kihaltnak  tűnt  minden.
A  kempingben  egy  idős  bácsika  fogadott, egy  árva  szót  nem  értett  a  lengyelen  kívül. Eléggé  ágrólszakadtnak   tűnhettem  a  szakadó  esőben, mert  hosszasan  magyarázkodva  betessékelt  a  recepciónak  használt  alpesi  faházba. Én  mutattam  neki  a  maradék  5 Zlotymat  és  vettem  elő  eurót  is, de  ő   nem  fogadta  el  vállamat  veregetve.    Teát  főzött, behozott  egy  rádiót, sőt  miután  elővettem  az  előzőleg  vásárolt  kolbászt -  ami felbontás   után  a  szemetesben  landolt – felajánlotta, hogy  a  szemközt  lévő  házából  áthoz  nekem  valami  főtt  vagy  sült  étket.    Én  udvariasan  visszautasítottam, majd  megettem  a  száraz  kifliket   teával.  Elmagyarázta  hová  tegyem  hajnalban  az  ajtókulcsot  majd  elköszönt.  Bár  egy  árva  szót  nem  értettünk  egymás  beszédéből, de  szavak  nélkül  is………………………………….
A  mai  napig  is  hálával  tartozom  a  kis öregnek, és  remélem  legközelebbi  találkozásunkkor  le  is  róhatom  neki.
Gyors  tusolás, aztán  a  durva  de  meleg  lópokróc  alatt  mély  alvás.


11.nap  Dunajec - Miskolc /176 km/
Hajnalban  szemerkélő  esőben  toltam  át  a  járgányom  a  határfolyón  tavaly  épített  kecses  gyalogoshídon.
Tudtam, hogy  ma  este  már  a  szeretteim  körében  leszek  és  ez  megújult  erővel  töltött  el. Kétórás  emelkedőmenet  után  félórás  lejtmenet  és  már  Stara  Lubovna  Lidl – jében  vásároltam  be  a  hátralévő  utamra.  Az  eső  ma  is  társamul  szegődött  enyhébb  formában.   Pőstényig / Presov /  enyhén  dombos  völgyben  egészen  jó  tempóban  tekertem, csak  a  sátram  fogott  vissza  kissé.  Kassáig  még  volt  egy-két  húzósabb  emelkedő, de  már  éreztem  a  haza  közelségét  és  nem  foglalkoztam  a  nehézségekkel.  A  városba  érve  egy  útmenti    büfé  lángost  hirdetett, vettem  is  egyet  valami  lekvárfélével  turbósítottat, de  csalódnom  kellett, köze  sem  volt  az  itthon  kaphatóakhoz. Mikróban  melegítették,   nyers  és  íztelen volt, a  lekvár  legalább  édesített  a  helyzeten.  A  sétálóutcán  még  bevágtam  egy  pohár  sört  és  az  utolsó  koronákért  vettem  egy  fagyit, igazán  fenséges  nyalánkság.  Kosicét  elhagyva  az  addig  szemerkélő  eső  záporrá  erősödött, így  érkeztem  meg  a  magyar  határhoz. Eredetileg  hazáig  kerekeztem  volna, de  az  eső  és 
a  honvágy   és  a  tény, hogy  a  26 – os  főúton  nem  lehet  kerékpározni, ezáltal  elég  nagy  kerülőt  kellene  megtennem  most  az  egyszer  győzött  a”  mindenáron „   elvem  felett.    Encsen  felszálltam  az  első  arrajáró  vonatra  ami  hazáig  repített.
Meg  akartam  lepni  a  családomat  az  egynappal  hamarabbi  érkezésemmel, de  én  lepődtem  meg  amikor  senki  sem  volt  otthon   és  természetesen  lakáskulcsom  sem  volt. 
Ám  a  vége  mégis  Hepiend!


                            újra  itthon

Összegzés :
-          2008  Június  07. – június  17.    11  nap
-           1862  km
-          - 7 kg